ادله ي وقوع رجعت (رجعت در روايات)

رجعت در روايات

روايات در يک تقسيم‌بندي به «واحد» و «متواتر» تقسيم مي‌شوند. منظور از خبر واحد روايتي است که به سر حدّ يقين نرسيده باشد، در حالي‌که مراد از خبر متواتر روايتي است که در اثر کثرت نقل آن يقيني شده و جاي هيچ گونه ابهامي در آن وجود نداشته باشد. پس از روشن شدن اين دو اصطلاح، بايد گفت که اخبار و رواياتي که از ائمه‌ي معصومين‌(عليهم السلام) ‌در موضوع رجعت نقل شده آن‌قدر فراوان است که به طور قطعي مي‌توان متواتر بودن آن‌ها را پذيرفت. در اين‌باره اظهار نظر برخي کارشناسان احاديث را مرور مي‌کنيم:

ادامه در ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: ادله رجعت , روایات , امام زمان , ادله رجعت در روایات ,
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
امامت وكودكی

 چگونه ممكن است حضرت مهدى(عج) امام دوازدهم شیعیان كه بعد از وفات پدرش امام حسن عسكرى(ع) پنج ساله بود امام شود،

ادامه در ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: امامت , کودکی , امام زمان , امامت و کودکی امام زمان ,
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
منجي در آيين زردشت

انديشه ي رسيدن به پيروزي نهايي و وصول به جهاني که در آن مرادهاي آدمي برآورده شود و بر همه ي خواسته هايش پيروز گردد نزد زردشتيان و تعليمات ديني آن ها به وفور ديده مي شود . پيروان « هرمزد» با اعتقاد به نيروي لايزال او ، پيوسته در تلاش و جست و جوي نجات بخشي هستند که آرزوي آنان را برآورد و پرهيزکاران را به نعمت جاوداني و کافران را به رنجي جانکاه و مداوم دچار سازد . اينک به گزيده اي از تعليمات زردشتيان در اين باره اشاره مي کنيم .
 

 

ادامه در ادامه مطلب...



:: برچسب‌ها: امام زمان , زرتشت , امام زمان در دین زردشت ,
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
قرآن و بشارت موعود

نويسنده:محمدحسين شيخ شعاعي

پيشوايان دين آيات بسياري از قرآن را به موضوع مهدوديت تفسير کرده اند. چيزي نزديک به 140 آيه. از اين روايات برخي به اصحاب ايشان اشاره مي کند. برخي هم به شرح علائم ظهور مي پردازد. روايات ديگري هم هست که ازاقوام و پيامبران گذشته سخن مي گويد و ياران و شرايط قائم را به وضعيت آنها تشبيه مي کند. بهترين فرصت است که در اين چند سطر خيلي سريع و پراکنده چندتايي از گل هاي اين فصل را مرور کنيم .


ادامه در ادامه مطلب...


:: برچسب‌ها: امام زمان , قرآن , امام زمان در قرآن , امام , تاویل کننده آیات ,
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : شنبه 29 بهمن 1390
روایت

 ابن أبي يعفور گويد: از امام صادق(ع) شنيدم مي فرمود:« سه كس هستند كه در روز قيامت خداوند با ايشان سخن نمي گويد و آنان را پاك نمي سازد و برايشان عذاب دردناكي مقرّر است : كسي كه مُدّعي امامتي از جانب خدا شود كه براي او مقرّر نشده؛ و كسي كه امامي( منصوب) از طرف خدا را انكار كند؛ و كسي كه پندارد براي اين دو گروه از اسلام بهره اي است».


|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
فرمايشات حضرت مهدي (عليه السلام) (از ولادت تا آغاز امامت)
نويسنده:خدامرلد سليميان
منبع:درسنامه مهدويت2-ص229تاص76
اگرچه پنهان‌زيستي حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) باعث شده است، در مقايسه با بقية پيشوايان معصوم(عليهم السلام) سخنان کمتري از آن حضرت به دست ما برسد؛ امّا آنچه در دست است ميراث گران‌بهايي است که مي‌بايد هر چه بهتر، از آن، پاسداري و به مضامين آن توجه کرد.
البته شکي نيست سخنان حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) همانند...

ادامه در ادامه مطلب...

|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
مجموعه کتابهای مهدوی برای موبایل

این کتاب ها در سه بخش هستند که:

بخش اول شامل

1.entezar bahar va baran

2.etefagh dar mahdi mood

3.aftab dar negahe khorshid

4.moode ghadir

بخش دوم شامل

1.shenakhti taze az emame zaman

2.mooad shenasi

3.najm alsagheb

4.keramate hazrate mahdi

بخش سوم شامل

1.enghelabgare piroz

2.ghiyam

3.(vabastegi jahan be emame zaman(rasekhoon.net

4.(emame zaman(aj)(rasekhoon.net

دانلود در ادامه مطلب...

 

 

 



:: برچسب‌ها: ebook , کتاب , موبایل , مهدویت , کتاب مهدوی , کتاب موبایل , دانلود ,
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
بشارت ظهور حضرت قائم(عج) در كتاب «دادتگ»


در كتاب «دادتگ» كه از كتب مقدّسه برهمائيان هند است، بشارت ظهور مبارك حضرت قائم (عج) چنين آمده است:

 

«بعد از آن كه مسلماني به هم رسد، در آخر الزمان، و اسلام در ميان مسلمانان از ظلم ظالمان و فسق عالمان و تعدّي حاكمان و رياي زاهدان و بي ديانتي امينان و حسد حاسدان بر طرف شود و به جز نام از آن چيزي نماند،

 

و دنيا مملو از ظلم و ستم شود، و پادشاهان، ظالم و بي رحم شوند، و رعيّت بي انصاف گردند و در خرابي يكديگر كوشند و عالم را كفر و ضلالت و فساد بگيرد،

 

دست حق به در آيد، و جانشين آخر «ممتاطا»(1) ظهور كند و مشرق و مغرب عالم را بگيرد و بگردد

 

همه جا (همه جهان را) و بسيار كسان را بكشد، و خلايق را هدايت كند، و غير از حق و راستي از كسي قبول نكند».(2)

 

پی نوشت:

 

1-ممتاطا: در زبان هندي به معني «محمّد» است.

2-ـ علائم الظهور كرماني، ص 18 ـ او خواهد آمد، ص 80.


|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
بشارت ظهور حضرت مهدي(عج) در كتاب اوپانيشاد


در كتاب «اوپانيشاد» كه يكي از كتب معتبره و از منابع هندوها به شمار مي رود، بشارت ظهور مهدي موعود(عج) چنين آمده است:

 

«اين مظهر ويشنو (مظهر دهم) در انقضاي كلّي يا عصر آهن، سوار بر اسب سفيدي، در حالي كه شمشير برهنه درخشاني به صورت ستاره دنباله دار در دست دارد ظاهر مي شود، و شريران را تماماً هلاك مي سازد، و خلقت را از نو تجديد، و پاكي را رجعت خواهد داد . . . اين مظهر دهم در انقضاي عالم ظهور خواهد كرد».( 1)

ادامه در ادامه مطلب...



|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390
بشارت ظهور حضرت ولي عصر(عج) در كتاب «ديد»


در كتاب «ديد» كه از كتب مقدسه هنديان است بشارت ظهور مبارك حضرت ولي عصر(عج) چنين آمده است:

 

«پس از خرابي دنيا، پادشاهي در آخر الزمان پيدا شود كه پيشواي خلايق باشد، و نام او «منصور» باشد و تمام عالم را بگيرد، و به دين خود در آورد، و همه كس را از مؤمن و كافر بشناسد، و هر چه از خدا بخواهد بر آيد».(1)

 

در برخي از روايات اسلامي، ائمّه معصومين(عليهم السلام) «منصور» را يكي از اسامي مبارك حضرت مهدي(عج)خوانده، و آيه شريفه:

 

«وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسرِفُ فِي القَتلِ اِنَّهُ كانَ مَنْصوراً»(2)

 

(هر انكه مظلوم كشته شود ما براي ولي او حق - قصاص - قرار داديم ،پس در كشتن اسراف نميكند ، همانا او ياري شده است .)

 

را به آن حضرت تفسير نموده اند كه آن يگانه باز مانده حجج الهي، وليّ خون مظلومان و منصور و مؤيّد من عند الله است.

 

و در همين رابطه در ضمن حديثي از امام باقر(ع) روايت شده است كه فرمود:

 

«القائِمُ مِنّا مَنصُورٌ بالرُّعْبِ، مُؤيَّدٌ بِالنَّصْرِ، تُطوي لَهُ الأرضُ، وَ تَظهَرُ لَهُ الكُنُوزُ، وَيبلغ سُلطانُهُ المَشرِقَ وَ المَغرِبَ».(3)

 

«قائم ما به وسيله رعب (در دل دشمنان) ياري مي شود، و با نصرت الهي تأييد مي گردد، زمين زير پايش پيچيده مي شود، و گنجهاي زمين براي او ظاهر مي شود، ودولت او به شرق و غرب عالم مي رسد».


 

پي نوشت:

 

5 ـ بشارات عهدين، ص 245; او خواهد آمد، ص 66; علائم الظهور كرماني، ص 18.

 

6 ـ سوره اسراء، آيه 33

7 ـ بحار الانوار، ج 52، ص 191، ح 24 ; بشارة الاسلام، ص 99 ; و منتخب الاثر، ص 292


|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 28 بهمن 1390

تعداد صفحات : 12